Raddictive Blog

Olcsó játék olcsó gépre?

Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

2019. május 09. 20:59 - Doz

A Terraforming Earth egy magyar fejlesztésű indie játék, amelyben három, eltérő képességekkel rendelkező robot segítségével kell random generált logikai-ügyességi feladatokat megoldani. Tonnányi báj, kellemes hangulat és szórakoztató feladványok: ezek a pozitívumok már a játék demójában is megvannak. 

Játékmenet

A Terraforming Earth aktuális, ingyenesen letölthető alpha demójában az a jó, hogy már kábé most elmenne egy rövidebb teljes játéknak. A sztori szerint három robot érkezik a Földre, akiknek a sérült bioszféra helyreállítása a feladata. A játék stílusát tekintve hasonlít a Portalra és a Wall-E-ra, ám a klasszikus animációs filmeket megidéző hangulat és a bájos humor miatt teljesen eredeti miliőt ad. Ráadásul nem csak egyedül, hanem lokális coopban is játszható!

 

A három főszereplő robot és kiinduló képességeik:

  • SPIRI: a terraformálásért felel és rövidtávon képes teleportálni,
  • CURI: a kutatásért felel és képes a Föld felett lebegve közlekedni,
  • OPIE: a gyártásfelelős, fel tudja venni a többi robotot és rakétáival ugrani tud.

Egy rövid tutorialt követően kapunk egy üzemet, amelyben további robotokat gyárthatunk, új képességeket kutathatunk, illetve felgyorsíthatjuk gyártási folyamatot is. A demóban egy küldetéstípus érhető el, a terraformálás: itt különböző akadályok (ellenséges robotok, tüskék, falak és kapuk) leküzdésével el kell helyeznünk egy terraformáló gépet, amely helyreállítja az adott terület élővilágát. A pályák akadályai rendesen aprítják a rendelkezésre álló robotokat, ezért fontos, hogy minél többet termeljünk belőlük. Az egyes szükséges nyersanyagokat a pályákon találjuk elszórva. Az egyes szintek teljesítéséért pontokat is kapunk, amelyek egy ranglistán jelennek meg.

 

A játék pályái procedurálisan generálódnak, ami azért meglepő, mert csak a kampány második indításánál vettem észre. Az oké, hogy mind végrehajtható volt és éppen elég kihívást nyújtott, viszont többször egészen okos alternatív megoldásokat is kínált a pályagenerátor. Egy-egy pálya néhány perc alatt teljesíthető. 

A Terraforming Earth két nehézségi szinttel rendelkezik: a feszesebb, az egyik időre megy (a megmaradó idő bónusz lesz), a másik nem. A demó magyar és angol nyelvet is támogat.

 

A teljes verzió várható megjelenése, fejlesztés

A magyar készítésű játékot Csibi András fejleszti, a design a Noppa Design két tagjának köszönhető (Kálmán Csaba, Alvégi Lóci), a zenét pedig Deutsch Gábor (Anorganik) szerezte. Várhatóan nyáron jelenik meg a Steam Early Access keretek között, a teljes verzió pedig 2019. őszére várható.

 

Terraforming Earth gépigény

  • CPU: Intel i5 vagy egyenértékű AMD
  • RAM: 4 gigabájt
  • HDD: 100 megabájt szabad hely
  • OS: Windows 7 vagy újabb
  • DirectX: 11

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://raddictive.blog.hu/api/trackback/id/tr3514792920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2019.05.10. 22:17:40

Kicsit lelassított verzió nem készül, öregeknek? :-)

Doz 2019.05.11. 00:46:11

@Androsz: A játékon belül a beállítások menüpontban van egy nehézség opció. Ha ott a rásegítéses lehetőséget választod, nem időre megy majd a játék, csak a robotok mennyisége számít majd.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2019.05.11. 13:44:08

@Doz: Én nem könnyített változatra vágynék, hanem *lassabbra*. Én még a C64-esen szocializálódtam játékilag. A mai fiatalok...
:-D

andras.csibi 2019.05.20. 11:37:47

@Androsz: Koszi a visszajelzest! Hogy erted a lassabbat? A rasegiteses verzioban nincs idonyomas egyaltalan. Vagy arra gondolsz, hogy az egesz vilag mozoghatna lassabban, hogy tobb idod legyen kicentizni az ugrasokat?

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2019.05.20. 14:00:32

@andras.csibi: Pontosan. Persze ezt nem kell véresen komolyan venni, főleg mert a célközönségnek gyorsabbak a reflexei, mint nekem. A kis demóvideót olyan játékos irányította, aki már pontosan tudja, hogy mi merre van, kinek mikor hol kell leparkolnia, hogy beszálljon a másik figura stb. Amikor a játékos már kiismeri magát a játékban akkor ez a tempó tényleg követhető. Amíg nem ismeri ki magát, addig, gondolom, hullanak az életek, annak rendje szerint. Nekem csak az jutott eszembe, hogy akkor mi lesz az olyan szegény öreg bácsikákkal, mint én, akinek sajnos kicsit már tompultak a reflexei és az érzékei, és kérdéses, hogy ilyen tempóban eljuthatok-e odáig, hogy kiismerjem a pályát.

Persze a videó fergeteges tempójáról nem tudom, hogy eleinte milyen a valós helyzet. A videó kicsit szaggat is egy-két helyen, így még nehezebb átlátni a dolgot. Lehet, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, csak elsőre nehéz. Amikor még újonc voltam a boldog emlékű Tie Fighterben, kimerészkedtem a dokkból, és mire körülnéztem, már seggbe is lőtt valaki, akit észre sem vettem. Aztán, mit tesz a sok gyakorlás, egy idő után már veszélyes pilótaként tarthattak számon maguk között a mocskos, alamuszi lázadók. :-))

Én örömmel üdvözlöm ezt a játékot, és leendő vevőjének remélem magamat. Azért is, mert magyar fejlesztés, és azért is, mert más.

Ma is jelennek meg jó játékok, de a mainstream nyomás olyan játékokat tol jó pár éve, amelyek nem tetszenek. Egyrészt én nem pártolom, sőt, most már inkább rossznak tartom azt a játéktípust, amely multiplayer coopot igényel. Mert még a gyártóknak is be kell látniuk, hogy az eredetileg jó ötlet durván félresiklott. Ma már megfigyelhetően rengeteg gyerek él súlyos és számukra feldolgozhatatlan lelki nyomás alatt azért, mert nem teheti meg, hogy akkor játszik, amikor neki kedve ÉS ideje van, hanem akkor kell beszállnia, amikor a többiek ezt várják tőle. Mert ha nem teszi, magára vonja a társaság dühét és megvetését, és ma egy kamasz ettől fél a legjobban. Elégedetten olvastam, hogy ebben a játékban ez csak lehetőség, nem feltétel.

A másik probléma a kalandjátékok csoportjával nekem az, hogy én mindig azt szerettem, ha tisztázva vannak a szabályok és a célok. Én nem szeretem azt, ha nekem kell felfedeznem azt, hogy mit is kell csinálnom, és a készítők tréfás kedvétől függ, hogy rátalálok-e valami lehetetlen helyen egy addig nem sejtett fontosságú kiegészítőre, amivel végre teljesíthetem az adott részfeladatot. Tudom, hogy sokan szeretik ezt, de biztos vagyok abban, hogy nem mindenki. Az okos gyártó néha meri újra tesztelni a játékparadigmák népszerűségét.

Ez a "platformjáték" ráadásul régi, kedves emlékeket pendít meg bennem, szellemesen hozzáadott ötletekkel. Az ilyet mi azért is játszottunk régen, mert van bennük valami élvezetes. Mint egy szép nő, akit azért nézegetünk olyan örömmel, mert olyan szép, és ez jól esik. :-)

A sebességről egyébként, bár nem kimondottan szükséges, hogy ezzel kapcsolatban bármit változtassatok, röviden elmondom, mire gondoltam. Igen, az is egy lehetséges dolog, hogy maga a játék lenne kicsit lelassítható, mintha egy emulátor fordulatszámát hangolnánk, de szerintem ezt fölösleges lenne végigszöszölni az összes hátteret, effektet, akadályt vezérlő motorban. Az már reaálisabb lehetőség, hogy azt a néhány mozgó ellenséges objektumot, amelyek leküzdése a gyorsasága miatt is nagyon kihegyezett, csak sok próbával kikísérletezhető műveletsorral lehetséges, egy egységes szorzóval lassabbra lehessen hangolni a játék beállításai között. Két, esetleg három fokozatban. Hogy ez technikailag mennyire megoldható, úgy, hogy a mozgás sima maradjon, nyilván attól is függ, hogy az animáció időzítése hogyan van megírva, de a lényeg csak ez. Értelemszerűen a kapható pontok a könnyítéssel együtt csökkennek, olyan mértékben, hogy ne durván, de azért ösztönözzenek a keményebb feltételek választására.

És lehet akár azt is megcsinálni, hogy csak a játékos által vezetett figura sebessége legyen változtatható. Ilyet sokszor láttunk már. Lehet a játék beállításai között kell ezt állítani, ilyenkor nem biztos, hogy szükséges a pontozást megváltoztatni, mondván, hogy apukám, sétálgathatsz a pályán, ha ezt akarod, de ne számíts arra, hogy mindent végig tudsz csinálni ilyen tempóban, és a fézerhajtású dementorok ettől még úgy fognak utánad menni, mint a szél. A profi dolog a joystick kitérítésének mértéke szerint kapcsolni két-három (vagy akár ennél is több) fokozat között. Még az is lehet, hogy ezt a játékban ti már eleve így csináljátok, csak a demóban ez nem észlelhető, szóval nem feltalálni akartam valami zseniálisan újat, csak eszembe jutott.

Üdv!