Raddictive Blog

Olcsó játék olcsó gépre?

Legendary - egy alulértékelt FPS?

2019. szeptember 03. 23:35 - Doz

A Legendary egy 2008-ban megjelent FPS, ami olyan, mintha a három évvel később érkező epikus Crysis 2 és az Underworld filmes univerzum szerelemgyereke volna.

Megéri megvenni?

Vannak kisebb technikai problémái, összképe is középszerű, de abból a tisztes fajtába tartozik. Sale alatt aprópénzért megy, ez mindenféleképpen mellette szól. Közepes nehézségi fokozaton 6-7 óra alatt végeztem vele, élveztem.

Kicsit spoiler, de talán megvétel előtt jó tudni, hogy a befejezése nyitott, cliffhanger jellegű.

20190819221606_1.jpg

 

A Legendary sztorija

A játék főszereplője egy tolvaj, akit felbérelnek egy rejtélyes láda kinyitására. Mivel a láda Pandora szelencéje, rövidesen elszabadul a pokol és mitológiai lények, griffek, vérfarkasok, minotauruszok özönlik el New York utcáit. A főszereplőnek és segítőinek feladata, hogy megakadályozzák az inváziót és megállítsák a háttérben álló szervezetet.

20190903224800_1.jpg

 

Játékmenet

A Legendary játékmenete teljesen lineáris, az akciók javarészt szűk, zárt terekben mennek végbe. Vannak ugyan nyílt hatást keltő helyszínek a játékban, de a konkrét játéktér azoknál is limitált méretű.

A harc rendben volt. Lőfegyverekből kétféle pisztoly, egy SMG, egy automata puska, egy géppuska és egy shotgun áll rendelkezésünkre. Lövöldözni kielégítő érzés, főleg a géppuskával, a shotgunnal vagy az erősebb pisztollyal, ráadásul lőszerből is lesz elég. Itt-ott felvehetünk egy rakétavetőt is.

Lesz egy baltánk, illetve lehet gránátokat és molotov koktélt is használni.

Mint említettem, a játékban ellenséges katonákkal és mítikus lényekkel kell harcolni. Az AI nagyon egyszerű, viszont megállíthatatlanul támad, ezért veszélyes tud lenni. Ez főleg a minotauruszoknál probléma, mivel elvileg a hátsó részük sebezhető, azonban nem igazán tudod őket megkerülni. A leggyakoribb ellenfelek a vérfarkasok lesznek, őket először le kell lőni, majd el kell távolítani a fejüket.

20190819174255_1.jpg

 

A játék legérdekesebb részét a HP/mana/energia mechanika adja. A semlegesített mítikus lények energiát hagynak maguk után, amivel feltöltheted a HP-dat, működtethetsz különböző eszközöket, illetve egy energialökettel kiütheted egy pillanatra az ellenfeleket is vagy akadályokat lökhetsz arrébb.

20190819010242_1.jpg

 

A mentés a játék konzolos eredete miatt checkpoint alapú. A mentési pontok egészen barátságos sűrűséggel vannak elhelyezve, kivéve az egyik bossfightnál, illetve a játék végén. A bossfightnál elég sokszor haltam meg és marha idegesítő volt az átugorhatatlan átvezető videó, a játék végén pedig van egy egész hosszú rész, ahol viszonylag sok buktalehetőség van. (Ott szerencsém volt, másodjára sikerült.)

Plusz információkat a főszereplő PDA-ján lehet találni a karakterekről, lényekről és eszközökről.

20190819172454_1.jpg

 

Vizualitás, hangok, zene

A Legendary audiovizuális szempontból középszerű szintet hoz. Az Unreal Engine 3 miatt korrekt módon néz ki, bár artisztikus szempontból ritkán mutat kiemelkedőt, ráadásul sok helyen nagyon sötét... minden.

Viszont néhány pillanatban nagyot tud mutatni a játék, főleg akkor, amikor a beütő káoszt valamilyen nagyobb léptékű módon mutatja be. Ilyen volt például a griffek elszabadulása New Yorkban is a játék egyik első jelenetében, vagy egy gólem pusztítása.

20190818234746_1.jpg

 

A játék zenéje amúgy nagyon menő.

 

Legendary multiplayer

A játék netes multija Gamespy alapú volt, ezért már nem üzemel.

 

Legendary gépigény

  • operációs rendszer: Windows XP SP2-től felfelé
  • processzor: 2.4 GHz és két mag
  • memória: 1 gigabájt RAM
  • videokártya: Nvidia 7800GTX vagy ATI x1300 feletti teljesítmény
  • helyigény: 10 gigabájt

8 giga rammal, i3-3220-mal és egy GTX 1050-nel betonstabilan ment a játék. Eredetileg a HD6670-mal kezdtem vele játszani, azzal kimaxolt beállítások és 1920x1080-as felbontás mellett nem volt túl jó a teljesítmény.

20190818234339_1.jpg

 

Technikai problémák

Két technikai problémába futottam bele a játék kapcsán:

1) Az irányzék használata során a játék nem vesz vissza a sensitivityből, ezért kezdetben elég nehéz használni. Nem vészes, meg lehet szokni.

20190819235644_1.jpg

 

2) A játék záró bossfightja előtt be kell szállni egy liftbe, ahol egy bug miatt nem tudsz továbbmenni. (Konkrétan kizuhasz a semmi.)

A megoldás kényelmetlen, de nem lehetetlen: egy ini fájlban ideiglenesen 30-ra kell állítanod az FPS limitet, majd ezekkel a beállításokkal eljutni a következő checkpointig.

  • elérési út: C:\Users\"felhasználóneved"\Documents\My Games\Legendary\PandoraGame\Config-Folder
  • fájl: PandoraEngine.ini
  • sor: "MaxSmoothedFrameRate=300"
  • A paramétert változtasd 30-ra, juss el a következő checkpointig, majd kilépve állítsd vissza.

Szerencsére a lift előtti és lift utáni checkpoint között rövid idő telik el, így nem kell sokat szenvedni az alacsony FPS mellett.

A megoldás innen származik.

20190819214631_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://raddictive.blog.hu/api/trackback/id/tr3715036240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.