Raddictive Blog

Olcsó játék olcsó gépre?

Utolsó kommentek:

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.05.20. 14:00:32

@andras.csibi: Pontosan. Persze ezt nem kell véresen komolyan venni, főleg mert a célközönségnek gyorsabbak a reflexei, mint nekem. A kis demóvideót olyan játékos irányította, aki már pontosan tudja, hogy mi merre van, kinek mikor hol kell leparkolnia, hogy beszálljon a másik figura stb. Amikor a játékos már kiismeri magát a játékban akkor ez a tempó tényleg követhető. Amíg nem ismeri ki magát, addig, gondolom, hullanak az életek, annak rendje szerint. Nekem csak az jutott eszembe, hogy akkor mi lesz az olyan szegény öreg bácsikákkal, mint én, akinek sajnos kicsit már tompultak a reflexei és az érzékei, és kérdéses, hogy ilyen tempóban eljuthatok-e odáig, hogy kiismerjem a pályát.

Persze a videó fergeteges tempójáról nem tudom, hogy eleinte milyen a valós helyzet. A videó kicsit szaggat is egy-két helyen, így még nehezebb átlátni a dolgot. Lehet, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, csak elsőre nehéz. Amikor még újonc voltam a boldog emlékű Tie Fighterben, kimerészkedtem a dokkból, és mire körülnéztem, már seggbe is lőtt valaki, akit észre sem vettem. Aztán, mit tesz a sok gyakorlás, egy idő után már veszélyes pilótaként tarthattak számon maguk között a mocskos, alamuszi lázadók. :-))

Én örömmel üdvözlöm ezt a játékot, és leendő vevőjének remélem magamat. Azért is, mert magyar fejlesztés, és azért is, mert más.

Ma is jelennek meg jó játékok, de a mainstream nyomás olyan játékokat tol jó pár éve, amelyek nem tetszenek. Egyrészt én nem pártolom, sőt, most már inkább rossznak tartom azt a játéktípust, amely multiplayer coopot igényel. Mert még a gyártóknak is be kell látniuk, hogy az eredetileg jó ötlet durván félresiklott. Ma már megfigyelhetően rengeteg gyerek él súlyos és számukra feldolgozhatatlan lelki nyomás alatt azért, mert nem teheti meg, hogy akkor játszik, amikor neki kedve ÉS ideje van, hanem akkor kell beszállnia, amikor a többiek ezt várják tőle. Mert ha nem teszi, magára vonja a társaság dühét és megvetését, és ma egy kamasz ettől fél a legjobban. Elégedetten olvastam, hogy ebben a játékban ez csak lehetőség, nem feltétel.

A másik probléma a kalandjátékok csoportjával nekem az, hogy én mindig azt szerettem, ha tisztázva vannak a szabályok és a célok. Én nem szeretem azt, ha nekem kell felfedeznem azt, hogy mit is kell csinálnom, és a készítők tréfás kedvétől függ, hogy rátalálok-e valami lehetetlen helyen egy addig nem sejtett fontosságú kiegészítőre, amivel végre teljesíthetem az adott részfeladatot. Tudom, hogy sokan szeretik ezt, de biztos vagyok abban, hogy nem mindenki. Az okos gyártó néha meri újra tesztelni a játékparadigmák népszerűségét.

Ez a "platformjáték" ráadásul régi, kedves emlékeket pendít meg bennem, szellemesen hozzáadott ötletekkel. Az ilyet mi azért is játszottunk régen, mert van bennük valami élvezetes. Mint egy szép nő, akit azért nézegetünk olyan örömmel, mert olyan szép, és ez jól esik. :-)

A sebességről egyébként, bár nem kimondottan szükséges, hogy ezzel kapcsolatban bármit változtassatok, röviden elmondom, mire gondoltam. Igen, az is egy lehetséges dolog, hogy maga a játék lenne kicsit lelassítható, mintha egy emulátor fordulatszámát hangolnánk, de szerintem ezt fölösleges lenne végigszöszölni az összes hátteret, effektet, akadályt vezérlő motorban. Az már reaálisabb lehetőség, hogy azt a néhány mozgó ellenséges objektumot, amelyek leküzdése a gyorsasága miatt is nagyon kihegyezett, csak sok próbával kikísérletezhető műveletsorral lehetséges, egy egységes szorzóval lassabbra lehessen hangolni a játék beállításai között. Két, esetleg három fokozatban. Hogy ez technikailag mennyire megoldható, úgy, hogy a mozgás sima maradjon, nyilván attól is függ, hogy az animáció időzítése hogyan van megírva, de a lényeg csak ez. Értelemszerűen a kapható pontok a könnyítéssel együtt csökkennek, olyan mértékben, hogy ne durván, de azért ösztönözzenek a keményebb feltételek választására.

És lehet akár azt is megcsinálni, hogy csak a játékos által vezetett figura sebessége legyen változtatható. Ilyet sokszor láttunk már. Lehet a játék beállításai között kell ezt állítani, ilyenkor nem biztos, hogy szükséges a pontozást megváltoztatni, mondván, hogy apukám, sétálgathatsz a pályán, ha ezt akarod, de ne számíts arra, hogy mindent végig tudsz csinálni ilyen tempóban, és a fézerhajtású dementorok ettől még úgy fognak utánad menni, mint a szél. A profi dolog a joystick kitérítésének mértéke szerint kapcsolni két-három (vagy akár ennél is több) fokozat között. Még az is lehet, hogy ezt a játékban ti már eleve így csináljátok, csak a demóban ez nem észlelhető, szóval nem feltalálni akartam valami zseniálisan újat, csak eszembe jutott.

Üdv!

Bejegyzés: Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

andras.csibi 2019.05.20. 11:37:47

@Androsz: Koszi a visszajelzest! Hogy erted a lassabbat? A rasegiteses verzioban nincs idonyomas egyaltalan. Vagy arra gondolsz, hogy az egesz vilag mozoghatna lassabban, hogy tobb idod legyen kicentizni az ugrasokat?

Bejegyzés: Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.05.11. 13:44:08

@Doz: Én nem könnyített változatra vágynék, hanem *lassabbra*. Én még a C64-esen szocializálódtam játékilag. A mai fiatalok...
:-D

Bejegyzés: Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

Doz 2019.05.11. 00:46:11

@Androsz: A játékon belül a beállítások menüpontban van egy nehézség opció. Ha ott a rásegítéses lehetőséget választod, nem időre megy majd a játék, csak a robotok mennyisége számít majd.

Bejegyzés: Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.05.10. 22:17:40

Kicsit lelassított verzió nem készül, öregeknek? :-)

Bejegyzés: Bájos, szórakoztató és magyar: Terraforming Earth demó

Doz 2019.03.03. 15:13:02

@MEDVE1978: *Egy elavult fejlesztőkörnyezet ugyan lehet, hogy sokkal kisebb gépigényű, de a modern eszközökkel való kompatibilitás hiánya miatt nem feltétlenül jó választás.

Bejegyzés: Egy ingyenes játék a kalandrajongóknak: Thimbleweed Park

Doz 2019.03.03. 13:49:13

@MEDVE1978: Kevés konkrétumot tudok a Thimbleweed Park hátteréről, de általánosságban véve három oka van annak, ha egy egyszerűnek tűnő játéknak nagy a gépigénye.

1) Korábban sok balhé volt a rosszul vagy nem elég körültekintően meghatározott gépigényekből, ezért én is inkább az ajánlottat szoktam írni, mint a minimálist. Az itt megadott gépigény körülbelül egy alsókategóriás új laptop szintjével egyezik meg, ez egy jó kiindulási pontot ad a hozzá nem értő vásárlóknak. Ha jól tippelek, valójában egy krumplin is elfut ez a játék. (Éppen Win7-et telepítek egy 15 éves P4-re, kíváncsi vagyok, hogy azon hogy megy, frissítem majd a cikket az eredményekkel.)

2) A szoftvereknél, különösen a játékoknál sokszor nem feltétlenül a grafikai elvárások, hanem a modern fejlesztőkörnyezetek követelményei határozzák meg a gépigényt. Egy elavult fejlesztőkörnyezet ugyan lehet, hogy sokkal kisebb gépigényű, a modern eszközökkel való modern kompatibilitás miatt nem feltétlenül jó választás. Itt különösen fontos volt ez a tényező, mivel rengeteg platformra megjelent a játék: Windows mellett Linux, PS4, Xbox One, Switch, MacOS, iOS, Android.

3) (Ha jól sejtem, erre a játékra ez nem lesz igaz.) Az optimalizálással jó ideje gondok vannak a játékiparban. Túl sok hardver / rendszer, túlságosan rövidre szabott határidők, illetve a kisebb vagy független játékoknál a szakértelem vagy erőforrások hiánya is lehet a gond oka. Az optimalizálás gyakran a kiadók által pofátlanul időzített nyilvános béták, illetve az előzetes statisztikai adatok hiánya miatt csak a megjelenés utánra marad (ha egyáltalán elvégzik).

Bejegyzés: Egy ingyenes játék a kalandrajongóknak: Thimbleweed Park

MEDVE1978 2019.02.24. 12:44:43

Bár nem vagyok informatikus, azt képtelen vagyok megérteni, hogy minek kell ilyen "brutál" hardver egy olyan játékhoz, ami ránézésre C64-en elment volna... (Zak Mckracken and the alien midwellers, Maniac Mansion).

Bejegyzés: Egy ingyenes játék a kalandrajongóknak: Thimbleweed Park

naneszórakozz 2018.12.05. 14:47:19

Némi kiegészítés: A Bethesda ott rontotta el, hogy gyorsan akart kiadni egy multis játékot, amivel teljesen szembement a korábbi single player játékaival, pedig a rajongók ezt várták volna. Én is a TES VI-ot várom, nem a Fallout 76-ot.
Bizony ez egy rókabőr lehúzási próbálkozás volt csak, mert teljesen a Fallout 4 világa köszönt vissza, üresen, npc-k nélkül "majd a játékosok élettel telivé teszik" felkiáltással. Azért csinálták, hogy meglovagolják a jelenlegi multis trendet és mivel rendelkezésükre állt egy szinte teljesen kész játékalap, amibe nem sok újdonságot implementáltak, gondolták majd jó lesz a hülye playereknek ez is. Hát nem.
A másik dolog, hogy 1 évig nem lehet moddolni! Mi van? Ezek nem gondolkodnak. A Skyrimet és a Fallout 4-et jelenleg is csak a modok tartják életben! Több éve.
Hogy lehet valamit ennyi hibával kiadni? Első napokban 50 gigás peccs? Ezzel is teljesen hülyének nézik a gamereket. A pénzem nem hibás ugye, amikor fizetek vele? Akkor a játék se legyen az, vagy csak minimálisan!
Az F 76-al csak elvették a fejlesztési időt a TES VI-tól és a Fallout 5-től, már ha lesz egyáltalán utóbbi.
Mindenképpen csak jót tesz ha ezeket a problémákat felvetik és botrány kerekedik, mert talán ez visszatartja majd a többi igénytelen/hanyag/siettetős kiadót az ehhez hasonlóan botrányos játékok megjelentetésétől.
Ne feledjük, hogy mi vásárlók döntjük el mit vásárolunk! Ha nem veszik elegen, az egyértelmű jele lesz annak, hogy valamit elcsesztek.

Bejegyzés: 2018. november: játékipari baklövések sorozata

exterminador 2018.12.04. 15:33:12

Nem kapcsolódik szorosan ide, de szerintem már a Fallout 4 története is nagyon rossz volt. Annyira kiábrándítóra sikerült, hogy a kiegészítőket már el sem kezdtem.

Bejegyzés: 2018. november: játékipari baklövések sorozata
süti beállítások módosítása