A Terraforming Earth egy magyar fejlesztésű indie játék, amelyben három, eltérő képességekkel rendelkező robot segítségével kell random generált logikai-ügyességi feladatokat megoldani. Tonnányi báj, kellemes hangulat és szórakoztató feladványok: ezek a pozitívumok már a játék demójában is megvannak.
Játékmenet
A Terraforming Earth aktuális, ingyenesen letölthető alpha demójában az a jó, hogy már kábé most elmenne egy rövidebb teljes játéknak. A sztori szerint három robot érkezik a Földre, akiknek a sérült bioszféra helyreállítása a feladata. A játék stílusát tekintve hasonlít a Portalra és a Wall-E-ra, ám a klasszikus animációs filmeket megidéző hangulat és a bájos humor miatt teljesen eredeti miliőt ad. Ráadásul nem csak egyedül, hanem lokális coopban is játszható!
A három főszereplő robot és kiinduló képességeik:
- SPIRI: a terraformálásért felel és rövidtávon képes teleportálni,
- CURI: a kutatásért felel és képes a Föld felett lebegve közlekedni,
- OPIE: a gyártásfelelős, fel tudja venni a többi robotot és rakétáival ugrani tud.
Egy rövid tutorialt követően kapunk egy üzemet, amelyben további robotokat gyárthatunk, új képességeket kutathatunk, illetve felgyorsíthatjuk gyártási folyamatot is. A demóban egy küldetéstípus érhető el, a terraformálás: itt különböző akadályok (ellenséges robotok, tüskék, falak és kapuk) leküzdésével el kell helyeznünk egy terraformáló gépet, amely helyreállítja az adott terület élővilágát. A pályák akadályai rendesen aprítják a rendelkezésre álló robotokat, ezért fontos, hogy minél többet termeljünk belőlük. Az egyes szükséges nyersanyagokat a pályákon találjuk elszórva. Az egyes szintek teljesítéséért pontokat is kapunk, amelyek egy ranglistán jelennek meg.
A játék pályái procedurálisan generálódnak, ami azért meglepő, mert csak a kampány második indításánál vettem észre. Az oké, hogy mind végrehajtható volt és éppen elég kihívást nyújtott, viszont többször egészen okos alternatív megoldásokat is kínált a pályagenerátor. Egy-egy pálya néhány perc alatt teljesíthető.
A Terraforming Earth két nehézségi szinttel rendelkezik: a feszesebb, az egyik időre megy (a megmaradó idő bónusz lesz), a másik nem. A demó magyar és angol nyelvet is támogat.
A teljes verzió várható megjelenése, fejlesztés
A magyar készítésű játékot Csibi András fejleszti, a design a Noppa Design két tagjának köszönhető (Kálmán Csaba, Alvégi Lóci), a zenét pedig Deutsch Gábor (Anorganik) szerezte. Várhatóan nyáron jelenik meg a Steam Early Access keretek között, a teljes verzió pedig 2019. őszére várható.
Terraforming Earth gépigény
- CPU: Intel i5 vagy egyenértékű AMD
- RAM: 4 gigabájt
- HDD: 100 megabájt szabad hely
- OS: Windows 7 vagy újabb
- DirectX: 11