Az Apex Legends jól sikerült, de nem az én stílusom. Azt viszont neki köszönhetem, hogy a kritikákban, hírekben sokszor merült fel az Apexet fejlesztő Respawn Entertainment másik játéka, a Titanfall 2, amelyben egy hatalmas robotot, illeve pilótáját irányíthatjuk. Ugyan ez is egy multiközpontú FPS, de tartalmaz egy olyan single player módot, ami finoman szólva is zseniálisra sikerült. Nem fér bele az idődbe a multi? Nem gond, a Titanfall 2 így is sok remek pillanatot adhat!
A Titanfall 2 élmény
A következő cikkemben szereplő Crysis 2-nél imádtam, hogy bár voltak hibái, a grandiózusságra való törekvés, az élményszerűség bőven kárpótolt tudott értük. A Titanfall 2 esetében is hasonlóan éreztem, itt viszont igazából nem tudok hibákról beszélni.
Gyönyörűen nézett ki, veszettül pörgött, jó volt vele játszani - egyszerűen jó volt átélni. Egyszerű karakterek és történet? Nem gond, csak legyen meg az érzelmi befektetés a játékos részéről. Itt pedig ezt sikerült elérni, jópár húzásnál boldog kisgyerekként vigyorogtam.
Az irányítás kiemelkedően jó
Az irányítás kapcsán egy vidáman csörgedező kis patakocska jutott eszembe.
Egyszerű, közvetlen, fluid, tökéletes. A játék egyik saját mechanizmusa a falonfutás lehetősége, amit zseniálisan oldottak meg a készítők. Az ezt és a double jumpot gyönyörűen kihasználó platformer részek izgalmasra sikerültek, nagyon élveztem őket. A fegyverválaszték is kielégítő volt, mindegyik saját karakterrel bírt, élvezet volt velük lőni.
Remek karakterek
A főszereplő pilóta és robot kapcsolatáról a Half-Life 2 jutott eszembe, konkrétan Alyx és Dog viszonya. A BT névre keresztelt mechánk bizonyos értelmemben hasonlít Dogra: hatalmas, erős és a végtelenségig lojális, ugyanakkor nem nélkülözi a bájos humort sem. A remek színészi és írói munka miatt nagyon átjön a csapatdinamika és a drámai ív is kiválóan működik. Plusz pont az időnként felbukkanó választható reakció a párbeszédekben.
Változatosság, fantasztikus pályadesign
A Titanfall 2 a Source engine-re alapul, azonban a Respawn Entertainment fejlesztői atomjaira szedték azt és ahol lehet, tuningolták. A remek designnak és a jó motornak köszönhetően komplex felépítésű és változatos pályákat tudtak összerakni, amelyek irtó jól néznek ki. A platformer elemek és a taktikus, sok mozgásteret adó harcok adrenalinlöketekben dús pillanatokat adnak majd. Már eleve a tutorial is kiváló ötlettel nyit: a gyakorlópálya Gauntlet nevű szakaszát időre kell teljesítened és versenyezhetsz, hogy felkerülj egy tabellára. A koronát a játék ötödik, Cause and Effect névre hallgató fejezete kapja, ahol egy negyedik dimenzió is képbe kerül az izgalmas ügyességi részek kapcsán.
Olcsó az Origin Accessben
Le szoktam fürödni, miután ilyen kijelentéseket teszek, de Origin Access Basic keretében megérte a sztori móddal foglalkoznom. A játékot ugyan nem tarthatod meg és ha nem fizetsz elő, később sem éred el, viszont ha egyszeri élményre vágysz, akkor a négy euró semmi pénz érte. Körülbelül 8 óra alatt végeztem medium szinten a kampánnyal, ez egy hónapon belül egész jól teljesíthető hossz.
Eszméletlenül pörög
Az egyjátékos kampány egyik legnagyobb érdeme, hogy a felsorolt pozitívumokból nem fogy ki. Nem túl hosszú, de legalább végig pörög és fenntartja az érdeklődést.
Neked hogy tetszett? Mi a véleményed a játék multijáról? Írd meg kommentben!