Raddictive Blog

Olcsó játék olcsó gépre?

Two Worlds: életem első cRPG-je

2019. április 30. 01:12 - Doz

A Two Worlds egy 2007-ben megjelent külső nézetes, fantasy témájú klasszikus RPG, ami meglehetősen felemásra sikerült. Bár minden irányból lehet kritizálni, esetlenségéből fakadó bájával rengeteg játékos szívét meg tudta nyerni... ahogy az enyémet is.

A B-kategória bája

A Two Worlds nem jó, viszont annál szerethetőbb.

Ezt a gondolatot nagyon nehéz jobban kifejteni jelen játék esetében. Objektíven nézve keményen lehetne kritizálni és ezt még úgy is látom, hogy ez volt az első cRPG, amit életemben befejeztem. Szubjektíven nézve viszont valahol emlékeztet a gyerekkoromban látott, színvonalas magyar szinkronnal feljavított B-kategóriás akciófilmekre: értem én, hogy igazából "rosszak" mondjuk egy kritikusnak vagy jobbhoz szokott nézőnek, mégis szeretem őket. A Two Worldsnek tényleg vannak bajai: a szinkronszínészek nem jók, a sztorielemekben sok a klisé, jócskán vannak benne bugok, ráadásul voltak részek, amiket eléggé monotonnak éreztem benne. A másik oldal viszont az, hogy amikor megálltam egy-egy ponton, ahol jó volt a kilátás, meglehetősen elégedettnek éreztem magam. Két év alatt össz-vissz 50 órát toltam bele, míg a fő sztori befejezéséig eljutottam és a végén minden problémája ellenére vigyorogva, boldogan álltam fel. Szerettem.

...mondjuk engem már ott megvettek, hogy egy korrekt szimfonikus metál szám a főmenü zenéje:

 

Megéri megvenni?

  • Two Worlds Epic Edition Steam teljes áron: 9,99 dollár = 2887 forint
  • Two Worlds Epic Edition Gog.com teljes áron: 8.89 euró = 2864 forint

Az Epic Edition az alapjáték felpatchelt változata mellett tartalmaz egy többszáz oldalas stratégiai útmutatót is. Az MNB 2019. április 26-i árfolyamait használtam az átváltáshoz.

Lássuk csak a pozitívumokat: a Two Worldsnek van egy saját egyénisége és hangulata, egy hatalmas világa, jó zenéje és egy nagyon érdekes, eredeti játékmeneti eleme. 50 órát toltam bele, javarészt élveztem is. Ugyanakkor nem szép, pár sebből vérzik és egy RPG rajongó kevés újdonságot fog benne találni. Személy szerint a majd' 3000 forintot nem sokkallom ennyi játékért, ugyanakkor akciós áron körülbelül 1 euróért be lehet szerezni mindkét felületen.

Fontos az is, hogy a Gog Connect gyakori szereplője, szóval ha már megvetted egyik felületen, a másikon is beválthatod bizonyos időszakokban. 

 

Nagy, csak nem mindig érdekes

A Two Worlds hatalmas területen játszódik, amely meglehetősen színes képet mutat éghajlat és hangulat szempontjából. Zöldellő erdőben kezdünk, eljutunk a tengerpartra, a sivatagba és egy kietlen, halott pusztaságba is, miközben kisebb-nagyobb településeken szerezhetünk újabb küldetéseket, vagy utánpótlást. 

A változatosságba viszont belerondít a tény, hogy a játék fantasy világa olyan nagyon nem eredeti. Maga a háttérsztori jó, de a konkrét megvalósítás gyakran kissé szürke, amin nem feltétlenül segít a nyílt világú játékokra gyakran jellemző monoton küldetésszerkezet sem. (A-ból elvándorolsz B-be, megszerzel valamit, B-ből elvándorolsz C-be, izé, D, öööö...) Viszont ha minőség terén nem is mutat mindig nagyot a Two Worlds, a mennyiségre nem lehet panasz, ugyanis rengeteg mellékküldetést hajthatunk végre a játékon belül. Ezek között azért vannak nagyon ütősek is.

A gyors közlekedést lóháton, vagy teleportok segítségével oldhatjuk meg. Rengeteg mana vagy életerő forrást találhatunk a térképen, ez sokat segít a harcok közben. Ha meghal a karakterünk, a legközelebbi felfedezett életerő forrásnál fog újjáéledni.

Az aktuális küldetéseinket a menüben lévő naplóban tarthatjuk számon. Maga a küldetésrendszer nem mindig felhasználóbarát: bár sokszor kapunk jelzést a térképen, hogy hová kell mennünk, a küldetéseket biztosító NPC-k felkutatása időigényes lehet. 

i-twoworlds-08.jpg

 

A döntő tényező: a hangulat

A Two Worlds grafikai szempontból a megszokhatóan nem szép kategóriát képviseli. Pozitívum, hogy a játék világa változatos, illetve hogy a hangulat is rendben van.

A Two Worlds zenéjét Harold Faltermeyer komponálta, neki köszönhetjük a Beverly Hills-i zsaru és a Top Gun legendás dallamait is. Itt korrekt munkát végzett: kellemes, szerethető dallamokat hozott össze, még ha nem is ez volt karrierje fénypontja.

 

Az RPG tényezők

A Two Worlds áttekinthetőség és használhatóság szempontjából felemás képet mutat. A menürendszer egyes részei például egész gyorsan elsajátíthatók még egy magamfajta kezdő számára is, néhol viszont több magyarázatra lett volna szükség. Az inventory és a mágikus képességek menedzselésével egész jól elboldogultam, de például az alkímiához muszáj volt a neten segítséget néznem.

 

Alkímia

A Two Worlds legeredetibb eleme az alkímiarendszer, amelynek segítségével a lootból érdekes cuccokat kotyvaszthatunk. Növények, hús, ellenfelek darabjai, drágakövek, varázsitalok... minden mehet az üstbe. Bár egy meglehetősen komplex és a teljesíthetőség szempontjából nagyon fontos rendszerről beszélünk, a játékban nincs elmagyarázva a működése, szóval vagy sokat kísérletezel, vagy utána kell nézned a dolgoknak a neten.

A szerzett loot, illetve kotyvalékaink vagy ideiglenesen, vagy maradandóan hatnak és fejleszthetjük velük fegyvereinket, illetve saját statunkat is.

Tipp: maximum tíz alapanyagot főzhetünk össze és ne keverd az ideiglenes - állandó hatású cuccokat!

 

Skillek

A legtöbb skill megszerzéséhez trainereket kell találnunk, akiktől megvehetjük az alapképességet. Karakterünk fejlesztésekor a négy fő statisztikai adatunkhoz kapunk X mennyiségű pontot, illetve egyet a képességeink javításához. A trainerek megtalálása nem egyszerű feladat, szóval érdemes sokat kutakodni. (Vagy ha olyan türelmes vagy, mint én, a neten ehhez is ipari mennyiségű leírást találhatsz.)

 

Inventory

Az inventory tárgyainál két tényező játszik, a súly és a fizikai méret. Ez utóbbi fix, a súlykorlátot viszont a strength növelésével szintlépéskor és kiegészítő cuccokkal (gyűrűk, eszközök) növelhetjük. Mivel gyakorlatilag minden dob lootot a játékban, ráadásul rengeteg alapanyagot is összeszedhetünk, az inventory menedzselése könnyen rémálommá válhat, szóval érdemes okosan és gyorsan felhasználni a rendelkezésre álló cuccokat. Mivel a strength befolyásolja az inventory súlykorlátját és az általunk okozott damage-et is, ezért a játék eléggé a melee buildek felé tolja a játékosokat az elején. (Köszi, random Steam user, akinek azóta se találom a szöveges értékelését.)

Az eszközök fejlesztése egyébként tök egyszerűen sikerült, csak az azonos tárgyakat kell egymásra húznunk a szintjük növeléséhez (fegyverek, páncélok, gyűrűk, stb). A különböző ékkövek extra képességeket adnak a fegyvereknek, például fire, ice vagy poison damage-et.

 

Mágia

Öt mágiatípus áll rendelkezésre a játékban, amelyeket különböző trainer NPC-k segítségével nyithaunk meg és 15 szintet léphetünk bennük. Az egyes képességeket kártyaként vehetjük fel, egyből akár többet is és az adott szintünktől függ, hogy végre tudjuk e hajtani őket.

Három képességet helyezhetünk el egy spéci panelre, ahol különböző megszerzett boosterek segítségével javíthatjuk a hatékonyságokat. A boostereket szintén kártyaként szerezhetjük meg és pakolászhatjuk. A többi képességet tehetjük gyorsgombokra is, viszont booster csak a hármas panelen lévőhöz rendelhető hozzá.

 

Bugfest

A Two Worlds legnagyobb problémája az, hogy még az Epic Edition 1.7-es verziójában is sok a bug, illetve kényelmetlen megoldás. Az általam tapasztalt bugok szerencsére csak a mellékküldetések teljesíthetőségét akadályozták, illetve párszor elakadtam egy béna pályatervezésből született zsákutcában.

A legidegesítőbb dolog a lovak viselkedése volt: szűkebb kapukon például képtelenek épeszű módon kimenni, néha pedig irracionális módon akadnak el. Ez utóbbit szerencsére nagyon jól lekezelték a fejlesztők: ha elakadsz, szállj le a lóról, sétálj el egy kicsit távolabbra és hívd oda magadhoz! Ilyenkor gyakorlatilag mindenen keresztül tud vágni. (Ráadásul meglehetősen viccesen.)

Szóval érdemes okosan bánni az automatikus mentésekkel és a gyorsmentésekkel a játék közben. 

 

Multiplayer

Három szervert láttam a multiba belépve, ezek közül csak egy engedett be, az viszont teljesen üres volt, a ranglista pedig több éves dátumokat mutat.

 

Two Worlds gépigény

A Two Worlds ajánlott gépigénye a Gog.com szerint:

  • operációs rendszer: Windows XP SP2 vagy újabb
  • processzor: többmagos Intel vagy AMD
  • memória: 2 gigabájt
  • videokártya: Per-Pixel-Shader 3.0 támogatás (minimum: Geforce FX, 6-7-8 széria vagy újabb, ATI/AMD Radeon X vagy újabb, Shader 2.0b támogatás)
  • tárhely: 7 gigabájt
  • hang: DirectX 9.0c kompatibilis
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://raddictive.blog.hu/api/trackback/id/tr4214780832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása