A Star Wars Starfighter egy kellemes hangulatú, szerethető árkád űrlövölde, amely a Baljós árnyak sztorijához visz minket vissza.
Megéri megvenni?
Figyelmeztetés: ha Windows 10-et használsz és csak nosztalgiázni szeretnél, akkor a kérdésre valószínűleg nem a válasz. A játék Steam és Gog oldalán is sokat panaszkodnak a felhasználók arra, hogy modern rendszereknél sok a probléma vele, ezt valamilyen módon érdemes csekkolnod vásárlás előtt.
Mindenki másnak: hat dollárért azért húznám a számat, sale alatt másfélért már egyből jobb üzlet volt. Nagyon egyszerű darabb a Star Wars Starfighter, sokkal szimplább, árkádosabb beütésű a Star Wars licensz keretein belül korábban megjelent X-Wing / TIE Fighter / Rogue Squadron stb. játékokhoz képest. Ha mély játékmenetet vársz tőle, azokkal jobban jársz. Mondjuk én Windows 7-et használok, pont azért, hogy elkerüljem a kompatibilitási problémák egy részét.
Infó: a játék standard 4:3-as felbontásokat támogat.
Sztori
A Star Wars Starfighter története a Baljós árnyak előtt kezdődik és azzal párhuzamosan folytatódik. A játékban három karaktert irányítva kell megakadályoznunk a Naboo oldalán harcolva, hogy a Kereskedelmi Szövegtség megszállja a bolygót. A karakterek egydimenziósak, viszont a szinkronszínészeik jó munkát végeztek. A főszereplők:
- Rhys Dallows: zöldfülű, naiv nabooi pilóta,
- Vana Sage: tapasztalt szabadúszó pilóta. A Naboon szolgált, viszont kilépett a hadseregből, miután a fegyverkezéspárti nézeteit elutasították.
- Nym: freeorin kalóz, aki kezdetben csak a saját érdekeit nézi, azonban besegít a Nabooknak a Kereskedelmi Szövetség egy akciója után.
A játékban szerepel egy negyedik karakter is, Reti. Ő is toydarian, mint a tatuini Watto, ám azzal ellentétben egy pozitív, megbízható figura.
Játékmenet
A játék két részből áll: egy sztorikampányból és bónusz küldetésekből. A küldetések teljesítése során három extra gólt teljesíthetünk, így kapunk plusz bónuszküldetéseket. Három nehézségi szintből választhatunk a játékban, amit a küldetések indítása előtt lehet meghatározni. Medium szinten ugrottam bele a dologba, ami hiba volt, mert néhány küldetésnél viszonylag könnyen elpicsázott a gép. Easy szinten folytattam, ott azért jóval könnyebb a játék, aztán kis gyakorlással már mediumon is jött a sikerélmény. Bár amúgy az is igaz, hogy öregszem.
A három főszereplő 1-1 eltérő tulajdonságokkal és fegyverzettel bíró űrhajóval rendelkezik, egy küldetést pedig csak a fixen kijelölt főhőssel és hajóval játszhatunk végig. A gépek két (vagy három) fegyverrel rendelkeznek, újratermelődő pajzsal és véges mennyiségű HP-val.
- N-1 Naboo vadászgép: kecses és gyors. Az alap lézerfegyvere gyorsan tüzel, viszont nem annyira erős. Másodlagos fegyveréül célkövető rakéták szolgálnak, amelyek hatékonyak, viszont csak limitált mennyiségben állnak rendelkezésre és a célpont bemérése pár pillanatig eltart.
- Guardian Mantis: jól manőverezhető és gyors gép. Alap lézerfegyvere egy erősebb lézerágyú, másodlagos fegyverével ki tudja ütni az ellenfél gépeinek pajzsát és meg tudja jelölni őket.
- Havoc: a játék nagymenője. Pusztító erejű lézerfegyver, egy automatikus lézerágyú a tetején, újratermelődő, erőteljes rakéták... lassabb és nehezebb mozgatható az előző két gépnél, viszont nagyon erős. Igazi nehézbombázó.
A repülési modell, az irányítás és a harc viszonylag egyszerű. Eredetileg a Star Wars Starfighterrel avattam az olcsó kis Thrustmaster Dual Analog 4 kontrolleremet, de easy szinten kipróbálva a billentyűzet is reális opciónak tűnt az irányításra.
Két dologgal volt problémám. Az egyik a kontroller beállításánál volt, egy opciónál konkrétan meghülyült és nem lehetett megváltoztatni a beállításokat. Default és más kiosztás megoldotta. A másik viszont sokkal szubjektívabb dolog volt, ez lehet, hogy a gyakorlatlanságomból fakadt: nem igazán tudtam mit kezdeni a hosszirányú forgással. Mindig elkeveredtem és bénáztam vele, úgyhogy nem erőltettem, nélküle viszont minden jól ment. Az viszont hatalmas segítség volt, hogy automatikusan vízszintbe lehet állítani a gépet bolygófelszín közeli küldetések közben.
A küldetések felépítése se túl komplex. Az eszkort küldetések rajongói külön örülni fognak a felhozatalnak, hiszen meglehetősen sokszor kell a gépi partnereket babusgatni a rosszfiúkkal szemben. Persze azért van elég támadó jellegű légi- és felszínközeli csata is a játékban.
Grafika, hang, hangulat
A Star Wars Starfighter grafikája szimpla, ám funkció szempontjából rendben van. A modellek és a felszín se túl komplex, viszont mozgásban egész jól fest minden, az effektek se rosszak. (Talán csak a kampány utolsó pályája érződött túl fapadosnak.) A színvilág élénk, kellemes jellegét viszont érdemes kiemelni, az nagyon tetszett benne.
Hangulat terén rendben van, a zene, a világ hozza a Star Wars feelinget. Itt-ott lehetett volna egy kicsit "élőbb", de ennek az oka talán a technikai limitációk lehettek.
Itt azért látszik, hogy nem mai darab a cucc (nyugi, csak egyszer van ilyen a játékban):
Star Wars Starfighter gépigény a Gog.com szerint
- operációs rendszer: Windows XP/Vista/7/8
- processzor: 1.8 GHz
- memória: 1 gigabájt
- videokártya: 3D gyorsítás DirectX 7 támogatással (DirectX 9 támogatás javasolt)
Operációs rendszer kompatibilitás: egy régi játékok futtatására fentartott gépen játszottam vele, amin 32 bites Windows 7-et használok. Azon nem volt probléma.