Raddictive Blog

Olcsó játék olcsó gépre?

Bright Memory ismertető és hír

2019. május 13. 06:30 - Doz

A Bright Memory egy kínai indie hack-and-slash FPS, amelyet eredetileg egyetlen fejlesztő készített szabadidejében. Első epizódja 2019. januárjában jelent meg a Steamen Early Access kereteken belül és annyira sikeres lett, hogy sokkal nagyobb projektként rebootolják.

Bright Memory - Episode 1: Early Access

Az Bright Memory Episode 1 lényegében egy demó, ami körülbelül 45 percnyi játékidőt ad, ára 5.67 euró Steamen. A játék az Unreal Engine-t használja, fejlesztője az FYQD-Studio (aki az elején egy személy volt), 

Főszereplője egy Sheila nevű, exoskeletont viselő ügynöknő, akinek meg kell akadályozni, hogy egy ellenséges frakció megszerezzen egy nagyhatalmű, rejtélyes eszközt. Egyik akciója során egy portál keresztül egy furcsa helyre kerül, ahol a katonák mellett zombik és szörnyek is az életére törnek.

A Bright Memory - Episode 1 lineáris pályavezetésű játék, amelyben kisebb arénaszerű helyek és átvezető szakaszok váltogatják egymást. Shelia lőfegyvereket, a kardját, illetve a halott ellenfelek után összeszedett XP-ből vásárolt képességeit használhatja a harc közben. Fő ellenfeleink a katonák és zombik, farkasok, chimera - tigris hibridek és egyéb misztikus lények lesznek. 3 lőfegyver áll rendelkezésünkre, egy automata gépkarabély, egy shotgun és egy pisztoly. A játékállás mentéséért checkpointrendszer felelős.

 

A Bright Memory rengeteg más játék elemeit ötvözi:

  • Shadow Warrior / Devil May Cry: harc,
  • Dark Souls: ellenfelek és helyszín,
  • Titanfall 2: mozgás, fegyverkezelés,
  • Crysis 2-3: élményszerűség, feltuningolt badass főszereplő, képességek,
  • Tomb Raider: logikai feladatok

Nagyon élveztem ezt a 45 perces demót, komoly potenciált látok a játékban. A fegyverkezelést különösen kielégítőnek éreztem, nagyon tetszett, hogy a shotgunnál nincs konkrét tűzgyorsaság megadva: olyan sebességgel tüzel, ahogy nyomni bírod neki. A zene, a hangulat nagyon rendben van, bírtam a főszereplőnő kínai szinkronját is. Többségében a harcokat is élveztem.

Negatívumok

Mivel ez egy pici projekt, vannak azért hibái is.

  • Itt-ott előfordulnak bugok.
  • Az animációkon még van mit csiszolni, főként az arcok mozgásán.
  • A harcok néha egy kicsit túl intenzívek, főként az utolsó bossnál. Kerüld ki a csapdákat, a zombikat, a nagy dög ellenfél támadásait, folyamatosan nyomd a dasht, várj a kard és a képességek cooldownjára, tüzelj, támadj karddal... plusz erre még rátesz a nem gyenge túleffektezés is. Kicsit sok volt már a jóból néha.
  • A játék alapból kínai nyelvű, az angol feliratok sokszor hibásak vagy pontatlanok. Kis gyakorlattal össze lehet rakni, hogy mi-mit akar jelenteni, de eléggé kaotikusak a szövegek.
  • És volt némi botrány is körülötte.


 

Lopott asset botrány

Manapság szinte nincs játék, ami megúszná botrány nélkül. A Bright Memory készítője nyíltan elismerte, hogy warezoldalról szerzett, majd módosított modelleket használt a játékban. A balhé után lecserélte a lopott asseteket, majd elnézést kért és megígérte, hogy a befolyó összegből rendezi ezt a dolgot. [wiki]

 

Bright Memory Infinite: folytatás helyett nagyobb reboot

A kezdeti siker miatt máshogy folytatódik a játék fejlesztése, mint azt ahogy az eredeti fejlesztője elképzelte. Most már többen dolgoznak rajta és epizodikus folytatások helyett rebootot kap. A tervek szerint a Bright Memory Infinite címet viselő projekt egy háromórás, átdolgozott sztorival bíró kampányból fog állni. Aki megvette a demót, az megkapja majd a kész verziót, amikor megjelenik.

Egyelőre kevés konkrétum, viszont már megjelent hozzá egy nagyon hangulatos bemutató is. Az előzetesben hallható gyönyörű számot itt találod, szívesen.

 

Bright Memory gépigény

A Bright Memory minimális gépigénye a Steam szerint:

  • operációs rendszer: Windows 7,
  • processzor: Intel i5-3470 vagy AMD megfelelő,
  • memória: 6 gigabájt
  • DirectX: 11
  • tárhely: 4 gigabájt

A tapasztalataim egész jók voltak a Bright Memoryvel. Az Unreal Engine új verziói elég durván meg tudják tépni az i3-3220-amat, viszont a GTX 1050-emnek köszönhetően korrekt élményt kaptam némi kompromisszum árán (Windows 7 + 2x4G DDR3@1600 MHz RAM mellett). Sok opciót ki kellett kapcsolnom vagy levennem minimumra, viszont így a 30 FPS oké volt 1080p mellett. Jelezzétek kommentben, ha igényt tartotok benchmarkra!

Szólj hozzá!
Címkék: blog indie demó FPS UD

A bejegyzés trackback címe:

https://raddictive.blog.hu/api/trackback/id/tr3214821436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása